Follow by Email

Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου 2018

Σεξουαλική παρενόχληση


Εν η "μόδα" ή η "μάστιγα" αν θέλετε τωρά τελευταία στα νέα, ειδικά τζιείνα της επονομαζόμενης "showbiz". Ο ένας μετά τον άλλον, γνωστοί άντρες (κοινόν στοιχείον) ηθοποιοί ή/ τζιαι μεγαλοπαράγοντες του χώρου αναδεικνύουνται ως τέρατα εκμετάλλευσης της θέσης τζιαι της ισχύος τους.
Δύσκολο θέμαν, τζαι τεράστιον, όπως είναι τα παραπάνω των ανθρωπίνων σχέσεων για να είμαστεν πιο σφαιρικοί. Αθθυμήθηκα το σήμερα θωρώντας τέσσερα βίντεο με γνωστούς Έλληνες ηθοποιούς, όπου αναπαρίσταται μια σειρά "πραγματικών περιστατικών", τζιαι αποτελούν παραγωγήν της Γενικής Γραμματείας της Ισότητας των Φύλων στην Ελλάδα . Μπορείτε να τα δείτε στους εξής συνδέσμους:




Τωρά που τα είδετε, ας τα συζητήσουμεν λλίον. Εντοπίζουμεν εύκολα κάποια βασικά κοινά στοιχεία

1. Οι θύτες εν ούλλοι άντρες
2. Τα θύματα εν ούλλες γυναίκες
3. Οι άντρες εν μεσήλικες ή γέροι τζιαι γενικά είτε σε παρακμήν είτε γενικώς "μη ελκυστικοί"
4. Οι γυναίκες εν όμορφες τζιαι σεξουαλικά ελκυστικές.
5. Οι άντρες λειτουργούν υπό κάποιαν θέσην ισχύος εις βάρος των θυμάτων τους
6. Οι άντρες ζητούν, εμμέσως πλην σαφώς, σεξουαλικές χάρες για να προσφέρουν άλλα ανταλλάγματα (εκτός που τον παιδίατρον που απλά θωπεύει εκμεταλλευόμενος την σχέσην εμπιστοσύνης ιατρού-ασθενή).

Για τα εν λόγω βίντεο, η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινή Κούβελα, εδήλωσεν ότι «Στόχος των σποτ που ετοίμασε η ΓΓΙΦ, είναι να ανοίξει περαιτέρω η συζήτηση για το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης στη Ελλάδα, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου και τη δημιουργία των κοινωνικών συνθηκών, στις οποίες δε θα μπορεί πια να ευδοκιμήσει η σεξουαλική παρενόχληση».

Εν εύκολον να "συμπάσχεις" με τα "θύματα" τζιαι να σκεφτείς "όντως ρε παιδί μου, συμβαίνουν τούτα συνέχεια, τζιαι εμείς οι άντρες είμαστεν - στην συντριπτικήν πλειοψηφίαν - οι παραβάτες στον συγκεκριμένον τομέαν". Μετά όμως, θέλοντας να δεις το θέμαν πιο "ολιστικά" τζιαι "υλιστικά" (που λαλούν οι αριστεροί), εν μπορεί παρά να διερωτηθείς: σε ποιος στοχεύουν τα συγκεκριμένα βίντεο; Σε ποιους απευθύνονται;
Η απάντηση δίνεται στο τέλος. Εν σε γυναίκες που απευθύνονται. Γυναίκες οι οποίες υποστήκαν κάποιου είδους "σεξουαλικήν παρενόχλησην", μπορεί να μεν την αναγνωρίσαν ως τέθκοιαν, ή αν την αναγνωρίσαν, εν ετολμήσαν να καταγγείλουν το γεγονός. Τούτη η ομάδα πληθυσμού, μπορεί να ταυτιστεί με τα συγκεκριμένα βίντεο.
Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους; Με τους άντρες, τους οποίους ουσιαστικά "ενοχοποιεί"; Συνετίζουνται που έτσι βίντεο; Τζιαι με τους άντρες που έννεν μαλάκες; Που ακόμα τζιαι να έχουν "ένοχες έξεις" όταν έχουν μπροστά τους ελκυστικές γυναίκες υπό θέσην ισχύος, φροντίζουν να τες καθυποτάξουν τζιαι να φερθούν ανθρώπινα; Η άποψη μου είναι ότι το μόνον που κάμνουν τα συγκεκριμένα βίντεο είναι να τους βάλουν σε θέσην "άμυνας" τζιαι όχι "αυτοκριτικής". Του στιλ "εν είμαστεν ούλλοι οι ίδιοι, εν είμαστεν ούτε καν οι παραπάνω οι ίδιοι". Ή "μα τούτα εν σεξουαλική παρενόχληση;" τζιαι "θέλετε να μας ευνουχίσετε τέλεια;".
Τζιαι τι γίνεται με τους άντρες που εν θύματα παρενόχλησης που άλλους άντρες; Τι γίνεται με τους άντρες που εν θύματα παρενόχλησης που γυναίκες; Τι γίνεται με γυναίκες που εν θύματα παρενόχλησης που γυναίκες; Κ.ο.κ. Παντελής αποτυχία να θέσει το "πρόβλημαν" στο επίκεντρον. Αντίθετα, στοχοποιεί συγκεκριμένην ομάδαν αντρών, τζιαι ήτοι μεσήλικες, παρηκμασμένους άντρες, που έχουν την άλφα ή βήτα θέσην ισχύος ή εμπιστοσύνης. Εν πολλά πιο ευρύν τζιαι "ομιχλώδες" το θέμαν θεωρώ. 
Όταν είδα τα τέσσερα βίντεο, έβαλα τζιαι είδα άλλα θκιό βίντεο, που εν σχετικά με το θέμαν. Το έναν διακωμωδεί την ούλλην ιστορίαν, χωρίς φυσικά να την υποτιμά, ενώ το άλλον εν σκηνή που μιαν ταινίαν αρκετά παλιάν, όπου μπαίνει το παράδειγμαν που την ανάποδην, όπου δηλαδή μια όμορφη γυναίκα παρενοχλεί σεξουαλικά έναν παρηκμασμένον μεσήλικαν άντραν, για να πετύχει τους σκοπούς της. Δείτε τα τζιαι τούτα:



Πότε εν τέλει συνιστά μια συμπεριφορά "σεξουαλικήν παρενόχλησην". Τζιαι πως μπορείς να ξέρεις εσύ, ότι φύλου, ηλικίας, θέσης κλπ. τζιαι να είσαι, ότι η συμπεριφορά σου, η οποία εκπορεύκεται μέσα που περιβαλλοντικά στοιχεία αλλά τζιαι στοιχεία χαρακτήρα, εννά εκληφθεί που τον άλλον ως τέθκιοια, ώστε να την αποφύγεις; Τζιαι πως ξέρουμεν ότι οι "καταγγελίες" εν ειλικρινείς τζιαι εν κρύφκουν αλλότρια κίνητρα, όπως τα οικονομικά οφέλη; Εν γνωστόν εξάλλου ότι ειδικά στες Η.Π.Α. οι αγωγές τούτου του είδους παν σύννεφον, τζιαι μεγάλο μέρος τους εν ψέματα ή υπερβολές, τα οποία πολλοί αναγκάζουνται να λύσουν εξωδικαστικά, καθαρά για να αποφύγουν το τεράστιον κόστος που την δημοσιότηταν τους.
Εννά μου πείτε, ορισμένα πράματα εν "κοινής λογικής". Θα εσυμφωνούσα αν υπήρχεν τούτον το πράμαν επί της ουσίας. Σε έναν κόσμον πάντως που έκαμεν best seller βιβλία όπως το "50 αποχρώσεις του γκρίζου", αλλά στέλλει αθρώπους στο δικαστήριον για έναν απλόν λεκτικόν σεξουαλικόν υπονοούμενον, δύσκολα εννά την εύρεις.
Ώσπου να εύρουμεν κοινή λογικήν, ανάμεσα σε άλλα τζιαι στο θέμαν της σεξουαλικής παρενόχλησης, stay cool and keep rocking!

7 σχόλια:

  1. Common sense is fiction!
    Πολλά δύσκολο θέμα. Δεν έχω δει τα βιντεάκια.
    Νομίζω εν λεπτές οι γραμμές.
    Μια φίλη μου που δουλεύει στη Σουηδία λέει ότι εκεί οι γυναίκες έχουν το "πάνω χέρι" επειδή με το παραμικρό που θα πει ένας άντρας ή μια κίνηση που μπορεί να παρερμυνευθεί, η γυναίκα κάνει καταγγελία.
    Μέσα στην κατηγορία "αλατοπίπερο" της ζωής είναι και το φλερτ και ο θαυμασμός και ίσως μια κουβέντα παραπάνω που να κάνει το άλλο άτομο να πάρει αποδοχή ότι είναι σέξυ.
    Το θέμα που σηκώνει ευαισθητοποίηση ( γενικότερη ) είναι η σύνδεση της σεξουαλικότητας με το συναίσθημα της ενοχής ή αν το πάρω ένα βήμα πάρακάτω, η σύνδεση της σεξουαλικότητας με την ηθικότητα.
    Οπόταν, σε οποιαδήποτε κατάσταση βιωθεί σαν κακοποίηση, το "θύμα" οφείλει να αντιδράσει.
    Γι' αυτό που θίγεις για το που μπαίνουν τα όρια και τον ευνουχισμό κτλ, ( τώρα το ξεκαθαρίζω και στο δικό μου το μυαλό ) θα έλεγα ότι η "λεπτή γραμμή" ορίζεται από το "θύμα". Με την έννοια ότι αν πχ ένας άντρας που μου αρέσει, έστω κι αν είναι σε θέση ισχύος, μου πει "κάτι παραπάνω", θα το δεχτώ. Αν ένας άντρας που δεν μου αρέσει, μου πει το ίδιο πράγμα θα νιώσω ενόχληση.
    Άρα, καταλήγω ( στις ίδιες σκέψεις που είχα σήμερα το πρωί ) ότι χρειαζόμαστε μια νηπιαγωγό για να μας θυμίσει τα βασικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς μέσα σε μια κοινωνία.
    Σεβασμός, δηλαδή. Και προσπάθεια κατανόησης του ατόμου απέναντί μας.
    Σε αυτό θα έπρεπε να καταλήγει οποιαδήποτε προσπάθεια ευαισθητοποίησης. Τόσο για το θύμα, όσο και για τον θύτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για άλλη μια φορά Νεράϊδα μου πιάννεις πλήρως το ύφος τζιαι το νόημαν της ανάρτησης μου. Εν έχω κάτι να προσθέσω σε, ή να διαφωνήσω με, όσα γράφεις.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Woofi!
    Απολαμβάνω τη γραφή σου γιατί ακολουθώ τη σκέψη σου μέσα από τις λέξεις!
    Keep writing!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παραψυρίζεις τα πράματα ρε γούφι.
    τζαι πράματα που ενεν τόσο περίπλοκα

    τζαι αφού θέλεις υλιστικά όρίστε

    Ναί, όντως μπορεί να υπάρξουν λογίων λογίων θύματα, όμως οι κύριοι θύτες είναι άντρες σε θέση ισχύος (Σε έμφαση στην ισχύ). Τζαι προφανώς για να λύσεις ένα πρόβλημα, ξεκινάς που τον κανόνα τζαι ύστερα με τες εξαιρέσεις

    Η διαφορά με το φλερτ εν ξεκάθαρη.
    είτε το κάμεις κομψά είτε άκομψα η γυναίκα (ή όποιος παραλήπτης τέλοσπαντων - για να είμεθα και πολιτκαλυ κορρεκτ) έχει την επιλογή να πει ναι ή χυλόπιττα΄


    Όταν εχεις ισχύ τότε το δίλημμα είναι να του κάτσω ή να χάσω τη δουλειά μου;

    Ενεν ξεκάθαρη η διαφορά ;

    Ακόμα τζαι για τον γκρι τα πράματα δεν χωρούν παρερμηνίες αφού εξόσον γνωρίζω η νεαρά ερωτήθειν: γαμήσιν και ξύλο; και αυτή είπε ναι.
    και όχι μόνο είπεν ναι, δεν αμφισβητεί τζαι κανένας ότι το απολαμβάνει

    Και προφανώς, αυτό δεν σου διά το δικαώμα επείδη τζίηνη είπεν ναι , χωρίς να ρωτήσεις (κάποιον που έχει την επιλογή να πει όχι) και χωρίς συναίνεση να φκεις έξω να γαμάς τζαι να δέρνεις


    Και όσο για μας, εν καταλάβω γιατί να μπεις σε άμυνα.
    Αν ακούσεις τη μαλακία "είσαστε ούλλοι οι ίδιοι" , γύρισ τη ράσσιη σου τζαι φύε - χάνεις απλά το χρόνο σου να πρέπει να εξηγήσεις το αυταπόδεικτο.

    Εμεγαλώσαμεν πιον, οι συζητήσεις πρέπει να οδηγούν κάπου, τούτες τες ανούσιες πρέπει να σταματήσεις να τες κάμνεις


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν νομίζω να εν "ανούσια" συζήτηση φίλε. Η σεξουαλική παρενόχληση εν διαχρονικόν πρόβλημαν τζιαι δεν έshιει λυθεί. Τζιαι εν τζιαι έχω πρόβλημαν να παραδεχτώ, έκαμα το άλλωστε τζιαισ την ανάρτησην, ότι στην συντριπτικήν πλειοψηφίαν τους, εν άντρες οι παραβάτες. Τούτον εν σημαίνει ότι άμα παρατηρώ μονόπλευρες στάσεις τζιαι τάσεις ισοπέδωσης εν θα κριτικάρω. Τζιείνον τζιαι αν θα ήταν "πολιτική ορθότητα", δηλαδή υποκρισία. Το δε "να γυρίσω την ράshιη μου τζιαι να φύω", εν που τους λόγους που ορισμένες φεμινίστριες εξελικτήκαν σε "φεμιναζί". Εξανάκουσες τον όρον φαντάζουμαι.
      Το βίντεο με τον γιατρόν ας πούμεν επροκάλεσεν, τζιαι δικαίως αν με ρωτάς, αντίδρασην που τον Ιατρικόν σύλλογον για τον τρόπον που επέλεξεν να προβάλει το συγκεκριμένο συμβάν.
      Τούτη η γραμματεία έκαμεν τέσσερα βίντεο, τζιαι τα τέσσερα αφορούν το ίδιον πράμαν (σεξουαλικά ελκυστικές γυναίκες, αντιπαθείς άντρες σε θέσην ισχύος εμπιστοσύνης). Κάμε τρία τζιαι έναν τουλάχιστον. Βάλε τζιαι μιαν περίπτωσην που ο άντρας εν θύμαν τζιαι οϊ θύτης, τζιαι μιαν που η γυναίκα εν θύτης τζιαι οϊ θύμαν. Οξά έshιεις την εντύπωσην ότι εν "στατιστικά αμελητέα" τούτα; Κάμε μιαν έρευναν να δεις. Εννά εντυπωσιαστείς. Δαμέ κάθε μέρα ακούμεν για καθηγήτριες που εβάλαν shέριν σε ανήλικους μαθητές. Οξά επειδή εν "πικάντικον" τούτον έννεν "αποπλάνηση ανηλίκου" ή "σεξουαλική παρενόχληση";

      Διαγραφή
    2. Όχι δεν εξανάκουσα τον όρο (εγινήκαμεν εποχή ποy η κάθε μαλακία έχει άλλο όνομα) πάντως μαλακία μου ακούεται. Μαλακία γιατί δεν αντιλαμβάνεται τη θηριωδία του ναζισμού τζαι την κολλά όπου νάναι. Ναι έσσιει χαζές φεμινήστίες (kκαι αρκετά μάλιστα) αλλά όχι και ναζί !!

      αν εσύ εκατάφερες να αλλάξεις άποψη κάποιου που πιστέφκει ότι ούλλοι οι άντρες/μετανάστες / τούρτζιοι / γυναίκες / εν οι ίδιοι ....then keep walking :-)

      Διαγραφή
    3. Δες τζιαι τούτον για να καταλάβεις ότι εν πρέπει να δημιουργούμεν στερεότυπα, είτε ηθελημένα, είτε άθελα μας.

      https://www.youtube.com/watch?v=XNrWuZV3jjw

      Διαγραφή